Hej! Nu har vi uppdaterat hela forumet till en ny och modernare version. Om ni inte kan logga in med erat gamla lösenord så använd jag har glömt mitt lösen länken. ⚠️

SD card Error

Här kan du ställa frågor och diskutera kring hårdvaran. GoPro HERO11, HERO11 Mini, MAX, HERO7, HERO6, HERO5, KARMA,GoPro HERO4, GoPro HD HERO2 Professional, GoPro HD HERO original osv.
T
Torbjörn Ekenstam

SD card Error

Inlägg av Torbjörn Ekenstam »

Har en gopro hero 5 black med 32 GB Sandisk Extreme Pro kort. Kamera och kort har använts bara 4-5 ggr. Nu är det omöjligt att få bort felkoden SD Card Error och kameran går inte använda med det kortet. Går inte heller formatera kortet i gopron. Vad kan jag göra? Verkar vars mycket tjafs kring vilka kort som är kompatibla? Kortet jag köpte var ett av de som rekommenderades för denna kamera...
Användarens profilbild
adrian
Admin

Re: SD card Error

Inlägg av adrian »

Hej Torbjörn!

Tråkigt att det krånglar för er med minneskortet. :?

Ni skriver att det inte går att formatera direkt i kameran, har ni även testat att formatera med GoPro appen?

Annars går det också bra att formatera den i er dator om ni har en minneskortsläsare inbyggt eller en extern. Det kan ni göra direkt om går in på "Dator" och högerklickar på minneskortet och väljer formatera (på PC).
Det går också att använda t.ex. SD Formatter Tool, lite mer info finns på https://kb.sandisk.com/app/answers/deta ... sdxc-cards.

Lycka till!

Vänliga hälsningar
//Adrian
"Wear it. Mount it. Love it."
Skriv svar