Hej! Nu har vi uppdaterat hela forumet till en ny och modernare version. Om ni inte kan logga in med erat gamla lösenord så använd jag har glömt mitt lösen länken. ⚠️

Konstig ljud

Här kan du diskutera om allt angående GoPro. Det kan vara tillexempel, redigerings program, tips & tricks, guider m.m.
s
studiog

Konstig ljud

Inlägg av studiog »

Om jag filmar i närheten av lysrös så blinkar bilden lite och så hör va man också ett störande ljud som är i samma takt som blinkandet av ljuset .. Va beror det på ?

Tack gör alla tips [köpte min kamera igår]
Användarens profilbild
adrian
Admin

Re: Konstig ljud

Inlägg av adrian »

studiog skrev:Om jag filmar i närheten av lysrös så blinkar bilden lite och så hör va man också ett störande ljud som är i samma takt som blinkandet av ljuset .. Va beror det på ?

Tack gör alla tips [köpte min kamera igår]
Hej Glenn!

Det kan beror på olika strömtyper och frekvenser. Så det kan vara värt ett försök att byta mellan NTSC och PAL i videoinställningar.

För mer information kring detta kan ni läsa den här artikeln och scrolla ner till PAL vs NTSC.

Berätta gärna hur det gick sen.

Vänliga hälsningar
//Adrian
"Wear it. Mount it. Love it."
s
studiog

Re: Konstig ljud

Inlägg av studiog »

Jag kör i PAL .. Nu i Söndas så filmade jag fotboll .. Hade kameran på ett tripod stativ bakom målet .. Vissa filer är okey men så på vissa så framkommer det ett störande ljud .. Har testat spela upp dom i olika player på datorn med samma störande ljud ändå !! Och kameran är uppdaterad och min dator är det inget fel på ..
Skriv svar