Hej Ny medlem här. Vill bara dela med mig av en liten erfarenhet angående Capture appen till Hero 4 /black eller Silver 4 , spelar troligtvis ingen roll. När man använder wifi uppkoppling mellan gopro 4 och appen så uppkommer ett störande helikopter liknande ljud. Finns massor om detta på nätet. Jag provade med att koppla in en extern mikrofon från Rollei, passade direkt utan adapterkabel. Då försvann (helikopterljudet) vid uppspelning . Nu vill jag inte ha en trådbunden mikrofon som dinglar på sidan. Så jag beställde en trådlös Removu M1 + A1 på Ebay samt ett lock för bakpak Nu sitter enheten på alltid på kameran och kopplar sekundsnabbt om jag vill använda extern mikrofon + att jag inte har något (helikoperljud) mera vid användning av Capture appen. Det sitter dessutom micro usb på kamera delen så det är bara att plugga in samma kabel som jag har till min telefon vid laddning då den laddar både enheten + kameran samtidigt. Pluggade även in en sådan där power stav med 3200
mAH. Hade på kameran några timmar utan att batterisymbolen minskade, låg på fullt hela tiden.
Svante