Videoinspelningen delas.

GoPro App, QuikStories, Fusion Studio, Passenger, Quick & Splice, GoPro CineForm Studio, GoPro 3D Center, mjukvara uppdateringar osv.

Videoinspelningen delas.

Inläggav OscarEhrler » sön 25 maj 2014, 19:17

Hej.
När jag filmar med min gopro hero 3 black edition, så blir filmen delad vi exakt 17min och 25sek ca 3,8gb och så bildas en ny fil exakt på samma ställe som den förra slutade.
Det blir lite iriterande när man skall göra långa videor och råkar tappa bort en av delarna...
Har någon varit med om något liknande?
Finns det några enkla återgärder?, Det verkar som om formateringen(FAT32) av minneskortet bara klarar 4gb stora filer men går det att ändra?
Användarvisningsbild
OscarEhrler

Status:

Re: Videoinspelningen delas.

Inläggav Adrian » mån 26 maj 2014, 17:39

OscarEhrler skrev:Hej.
När jag filmar med min gopro hero 3 black edition, så blir filmen delad vi exakt 17min och 25sek ca 3,8gb och så bildas en ny fil exakt på samma ställe som den förra slutade.
Det blir lite iriterande när man skall göra långa videor och råkar tappa bort en av delarna...
Har någon varit med om något liknande?
Finns det några enkla återgärder?, Det verkar som om formateringen(FAT32) av minneskortet bara klarar 4gb stora filer men går det att ändra?

Hej!

Ni är inte ensam om detta, som ni skriver så är det FAT32 formatet som begränsar filstorleken.
Prova med att formatera om minneskortet till filsystemet exFAT då det stödjer större filer.
Samt installera nyaste kamera uppdateringen på GoPro.com.
"Wear it. Mount it. Love it."
AdrianHaryana.com
Användarvisningsbild
Adrian
Admin

Status:

Inläggav OscarEhrler » mån 26 maj 2014, 19:22

Tack :)
Det ända problemet som jag stöter på med exFAT är att gopron säger SD ERR och det går därför inte att filma :(
Användarvisningsbild
OscarEhrler

Status:

Inläggav Adrian » tis 27 maj 2014, 12:04

OK. Men om ni gör så att ni formaterar om minneskortet direkt ifrån kameran i inställningar så ska "SD ERR" försvinna och det ska då gå att använda kameran som vanligt. Men kameran kommer troligtvis att formatera om minneskortet till FAT32 igen.

Vad har ni för minneskort?
Om ni har ett 32gb Micro SD eller mindre så formaterar det sig till FAT32 standard, men om ni däremot har ett 64gb MicroSD minneskort så brukar tillverkaren så väl som GoPro kameran välja exFAT som standard.

Sedan finns det programvara som t.ex. SDformat Utility som kan vara värt ett försök att testa.

(OBS! Glöm inte att spara över filerna från minneskortet först).

AdrianHaryana.com
Användarvisningsbild
Adrian
Admin

Status:

Inläggav OscarEhrler » ons 28 maj 2014, 14:54

Jag får det inte att fungera... Så jag får väl vänja mig med att det delas eller köpa ett 64gb kort så att det inte gör det. :?
Användarvisningsbild
OscarEhrler

Status:

Inläggav Mrk » fre 25 dec 2015, 09:25

Hur vet man om man har fat32 eller exfat?
Köpte ett nytt 64gig kort men nu filmar den 15min sen bryter den o fortsätter på en ny..
Mrk

Status:

Inläggav Adrian » fre 01 jan 2016, 12:03

Mrk skrev:Hur vet man om man har fat32 eller exfat?
Köpte ett nytt 64gig kort men nu filmar den 15min sen bryter den o fortsätter på en ny..

Hej! Om ni använder Windows så gå in på Dator sedan högerklickar ni på flyttbar disk (minneskortet) och trycker på egenskaper. Då kan ni se vad för filsystem ni har.

Lämnar en skärmdump här också:
AdrianHaryana.com
Användarvisningsbild
Adrian
Admin

Status:

Återgå till Mjukvara