Hej! Nu har vi uppdaterat hela forumet till en ny och modernare version. Om ni inte kan logga in med erat gamla lösenord så använd jag har glömt mitt lösen länken. ⚠️

GoPro hårdvara Black-silver-white edition.

Här kan du ställa frågor och diskutera kring hårdvaran. GoPro HERO11, HERO11 Mini, MAX, HERO7, HERO6, HERO5, KARMA,GoPro HERO4, GoPro HD HERO2 Professional, GoPro HD HERO original osv.
Användarens profilbild
OscarEhrler
Kontakt:

GoPro hårdvara Black-silver-white edition.

Inlägg av OscarEhrler »

Hej. Jag är ny på forumet :D
Jag hittade ingen tråd någon stans på internet om denna fråga.

Jag undrar om det skulle kunna vara möjligt att det är olika mjukvaror i Black-silver-white edition, men att det skulle vara samma hårdvara och lins men att de begränsar kvaliteten i white och silver edition?
Tänkte ifall de skulle vara på det viset ifall de bara vill tillverka en modell i fabriken men sedan bara lägga in olika programmvaror och i olika förpackningar.

Jag håller på mycket på med båtar och motorer och de brukas tillverkas till exempel: 150-200-225hk är samma motor med olika programvaror och jag tänkte ifall det var samma lösning hos gopro?
//OscarEhrler :D
Användarens profilbild
adrian
Admin

Re: Gopro hårdvara Black-silver-white edition.

Inlägg av adrian »

OscarEhrler skrev:Hej. Jag är ny på forumet :D
Jag hittade ingen tråd någon stans på internet om denna fråga.

Jag undrar om det skulle kunna vara möjligt att det är olika mjukvaror i Black-silver-white edition, men att det skulle vara samma hårdvara och lins men att de...
Hej Oscar, kul att du hittade hit!

Det är en svår fråga som jag inte kan ge dig svar på p.g.a att jag vet helt enkelt inte. Jag har svårt att tro att det skulle vara så i och med att det skiljer ganska mycket mellan de olika kamera modellerna.

Tillexempel:
5MP (HERO3 White Edition) - 12MP (HERO3+ Black Edition)
1080p 30fps (HERO3 White Edition) - 4K (HERO3+ Black Edition)

Både GoPro HERO3+ Black Edition och HERO3+ Silver Edition ska bland annat ha en ny skapare 6-inslag asfärisk glaslins, 4x så snabbt Wi-Fi, 2x snabbare bildprocessor och vara förbättrade för att öka batteritiden med 30%.
Så det bör innebära att de har bytt ut komponenter för att optimera kameran ytterligare.

Kolla in http://gopro.com/cameras och gå in på Compare Cameras fliken för lite mer jämförelse.

Men det är en intressant tanke du har.

Mvh
//Adrian
"Wear it. Mount it. Love it."
Användarens profilbild
OscarEhrler
Kontakt:

Re: Gopro hårdvara Black-silver-white edition.

Inlägg av OscarEhrler »

Jag tror egenterligen att det är som du säger men ja menade inte att det skulla vara samma kamera i både hero3 och hero3+ utan bara i samma modellserie. Och så tänkte jag att det skulle vara ganska simpelt för dem att bara begränsa upplösningen på white och silver. :?
J
Jessve01

Re: GoPro hårdvara Black-silver-white edition.

Inlägg av Jessve01 »

Hej, är ny på forumet och såg precis denna gamla fråga. Jag har en 3+ Silver. Om jag förstått rätt är det egentligen en Hero 2 fast lite upphottad. Kan det stämma? Enligt en säljare är Black den helt nya modellen och Silver en upphottad variant av föregångaren.
Skriv svar