Missnöjd med Shorty

Diskutera om alla tänkbara GoPro tillbehör! GoPro Media Mod, Display Mod, Light Mod, KARMA Grip, Pro Handlebar / Seatpost / Pole Mount, Swivel Mount, OMNI (VR), LCD BacPac, Battery BacPac, 3D HERO System, Surf HERO Mount, Tripod Mount, Chest Mount m.m.

Missnöjd med Shorty

Inläggav jochnick » lör 07 jul 2018, 11:57

Nån mer som använt/använder Shorty?

Jag är allt annat nöjd. Formatet är toppen i vissa situationer men nåt har hänt med kvaliten.

Först så är ”gaffeln” som man sätter the Frame i för trång så det är svårt att vinkla kameran trots att skruven är helt lös.
Efter tre dagars användande så kan jag inte längre använda den som tripod. Inte med översta leden i alla fall. Den pallar inte tyngden av en Hero5 utan glider ihop, detta sker på två sekunder typ så den är helt oanvändbar.

Nån med erfarenheter av Shorty här?
Undrar för att veta om jag ska kräva en ny eller få pengarna tillbaka. Lite drygt för ibland är 3-way för stor att släpa på.
jochnick
 
Status:
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 09 mar 2018, 20:45

Re: Missnöjd med Shorty

Inläggav Adrian-H » mån 22 mar 2021, 22:56

Hej!

Har aldrig provat den själv utan endast 3-Way som är lite större. Men Shorty verkar smidigare om man vill ha något mindre som man snabbt kan fälla ut som tripod eller använda som en selfiestav.

Låter märkligt att den inte ska klarar av vikten, Shorty kom ut i samband med GoPro HERO6 som väger 1 gram mindre än GoPro HERO5. Om ni känner att ni har fått något "måndags exemplar" så återvänd till butik och visa upp. Begär en ny utbytt vara.

Det är designat för att funka såklart. :geek:

Vänliga hälsningar
//Adrian
"Wear it. Mount it. Love it."
AdrianHaryana.com
Användarvisningsbild
Adrian-H
Admin
 
Status:
Inlägg: 495
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 15:26
Ort: Göteborg


Återgå till Tillbehör

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron


© Copyright 2014-2019 https://goproforum.se