Hundsele

Diskutera om alla tänkbara GoPro tillbehör! GoPro Media Mod, Display Mod, Light Mod, KARMA Grip, Pro Handlebar / Seatpost / Pole Mount, Swivel Mount, OMNI (VR), LCD BacPac, Battery BacPac, 3D HERO System, Surf HERO Mount, Tripod Mount, Chest Mount m.m.

Hundsele

Inläggav ingmau » tor 05 maj 2016, 15:23

Har köpt en hundsele och har testat den på min vallhund "in action" Finns det någon smart lösning på hur man stabiliserar kameran när hunden springer? Jag bytte fäste från ett ganska långt till det kortaste jag hade för att få ner tyngdpunkten, och det hjälpte något. Mvh //Ingela
ingmau
 
Status:
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 05 maj 2016, 15:17

Re: Hundsele

Inläggav Adrian-H » ons 22 jun 2016, 15:54

Hej Ingela!

Använder ni den här hundselen från GoPro?
https://shop.gopro.com/EMEA/mounts/fetch-dog-harness/ADOGM-001.html

Se till så att selen sitter tätt och ordentligt åtdragen (utan att skada hunden såklart) för bäst stabilitet och resultat. Kolla även så att kameran är fast skruvad ordentligt.

Utöver detta så kan ni prova att byta position på kameran till antingen över eller under. Samt spela in i högre fps, så att ni kan göra slowmotion klipp.

Följande videor kan även vara till hjälp:





Vänliga hälsningar
//Adrian
"Wear it. Mount it. Love it."
AdrianHaryana.com
Användarvisningsbild
Adrian-H
Admin
 
Status:
Inlägg: 495
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 15:26
Ort: Göteborg

Re: Hundsele

Inläggav Mortil » tis 19 dec 2017, 16:15

Jag köpte för några veckor sen en fetch för att ha på vår Border collie. Det står ju att selen ska funka på betydligt mindre hundar men kan inte förstå hur.

Vår bordercollie fick skavsår på "skulderleden" eller vad man ska säga där fram där bröstplattan sitter.

Testade även på vår pumi som är lite bredare men märktes på en gång att det tog i på samma ställe.

Reslutat var efter en provrunda i skogen med collien att hon skavt bort hår vid skulderleden pga den för stora bröstplattan.

Så nu sitter man med en använd sele för 500 kr som gör hundarna illa och som man inte kan lämna tillbaka pga att den är använd.
Mortil
 
Status:
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 19 dec 2017, 16:08

Re: Hundsele

Inläggav Adrian-H » lör 06 jan 2018, 18:44

Hej Mikael!

Jag har tyvärr varken erfarenhet av just det här fästet eller så mycket om hundar.

Men har ni sett på båda videorna ovanför? Där går de igenom hur man sätter fast den och lite vilka hundar den passar. Se till att den är korrekt "monterad". För mindre hundar ska man plocka bort bröstplattan.

Försök också att vaddera och lägga något extra just där det är som känsligast.
"Wear it. Mount it. Love it."
AdrianHaryana.com
Användarvisningsbild
Adrian-H
Admin
 
Status:
Inlägg: 495
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 15:26
Ort: Göteborg


Återgå till Tillbehör

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


© Copyright 2014-2019 https://goproforum.se