Filmning under vatten i åar

Diskutera om alla tänkbara GoPro tillbehör! GoPro Media Mod, Display Mod, Light Mod, KARMA Grip, Pro Handlebar / Seatpost / Pole Mount, Swivel Mount, OMNI (VR), LCD BacPac, Battery BacPac, 3D HERO System, Surf HERO Mount, Tripod Mount, Chest Mount m.m.

Filmning under vatten i åar

Inläggav Olakarlshamn » mån 27 apr 2015, 06:59

Hej!

Jag är en som, fiskar en del och har för avsikt att filma under vatten på fiskar när tillfälle ges. Finns det några ideer om hur jag ska går tillväga?
Det gäller fisk som vandrar upp från havet (havsöring) och jag vet var dom kan ställa sej när dom kommer. Så min fråga är vad det finns för möligheter att fixera kameran under vattnet med hjälp av befintliga tillbehör eller hitta på något eget?

mvh Ola
Olakarlshamn
 
Status:
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 25 apr 2015, 05:27

Re: Filmning under vatten i åar

Inläggav Adrian-H » tis 28 apr 2015, 19:46

Hej!

Jag har själv inte så mycket erfarenhet av fiske men det låter som en bra idé!

En del saker kan vara värt att tänka på. Först och främst använd kamerahuset som är helt förslutet och vattentätt. Antingen Dive Housing beroende på djup (60m) men standard kamerahuset bör räcka.

Sedan kan ett dykfilter kanske vara aktuellt, http://www.goproforum.se/viewtopic.php?f=2&t=92 (det hjälper till att få en bättre 'färgbalans'). Men det går också på egen hand att färgkorrigera med t.ex. GoPro Studio.

Tänker ni er att kameran ska stå på botten eller flytta på vattenytan?
Om ni vill ha den placerad på botten så skulle ni kunna använda den svarta "fästet" som kameran sitter fast på i förpackningen och sätta fast vikter. Samt knyta fast ett rep/snöre eventuellt fiskelina för att lätta kunna sänka ner & ta upp kameran. Stort plus för säkerheten också, för man vill ju inte bli av med sin grymma GoPro kamera.

Kolla på den här videon för lite inspiration:



Vänliga hälsningar
//Adrian-H
"Wear it. Mount it. Love it."
AdrianHaryana.com
Användarvisningsbild
Adrian-H
Admin
 
Status:
Inlägg: 495
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 15:26
Ort: Göteborg


Återgå till Tillbehör

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


© Copyright 2014-2019 https://goproforum.se