Offline GoPro-Quik

GoPro App, QuikStories, Fusion Studio, Passenger, Quick & Splice, GoPro CineForm Studio, GoPro 3D Center, mjukvara uppdateringar osv.

Offline GoPro-Quik

Inläggav Johan Karlsson » tis 13 feb 2018, 09:43

Hej,
Har försökt komma i kontakt med GoPro för att ställa ett par frågor om GoPro Quik programmet och GoPro Hero 5 & session utan framgång, men så hittade jag detta forum där någon admin möjligtvis skulle kunna hjälpa mig?
Det jag undrar är om det går att överföra video ifrån Hero5 Session och Hero Session till programmet GoPro-Quik genom wifi utan tillgång till internet? Jag har tyvärr inte tillgång till internet men skulle kunna skapa ett eget nätverk varför jag undrar. Tanken är alltså att ha Quik programmet i datorn i offline läge utan att det behöver ha tillgång till GoPros servrar.
Frågan är också om jag skulle kunna ansluta kamerorna till GoPro appen utan tillgång till internet utan bara ett eget nätverk?

Vad är de största skillnaderna mellan Hero5 Session och Hero Session? Har läst att den första har röststyrning och bättre videoupplösning, något mer skillnad som gör att man ska välja den dyra?
Tacksam för hjälp!
Hälsningar Johan Karlsson
Johan Karlsson
 
Status:
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 13 feb 2018, 08:55

Re: Offline GoPro-Quik

Inläggav Adrian-H » tis 20 feb 2018, 19:12

Hej Johan!

Kul att ni hitta hit. :)

GoPro support når ni på:
+46-84083-9627
Live chatt

Ni behöver inte använda internet för att ladda över filerna till er dator. Ni kan använda USB kabel eller en minneskortläsare också.

Skulle det vara så att ni inte har internet eller dålig täckning så kan ni bypass:a inloggningen i GoPro App och ansluta kamerorna ändå.

Tidigare (GoPro HERO3 & HERO4) har man kunnat ansluta datorn till GoPro kamerans WiFi direkt och sedan öppna 10.5.5.9:8080 i webbläsaren för att komma åt filerna. Men är inte säker att det fungerar längre för senare modeller. Prova också http://10.5.5.9/videos/DCIM.

GoPro HERO5 Session har fått ett markant lyft prestandamässigt. Man kan filma i mycket högre upplösning, upp till 4K tidigare var det 1080p. Högre fps, inbyggd stabilisering, en hel del fler videolägen/upplösningar att välja mellan, 10mp foton istället för 8mp, Night Lapse Photo, det nya USB-C formatet vilket kan innebära snabbare laddning, röstkontroll osv.

Kolla in vår HERO5 Session artiklarna här nedan.
Nyhetsartikel: GoPro - Presenterar HERO5 Session
Informationsvideor & manualer: GoPro HERO5 Session

Vänliga hälsningar
//Adrian
"Wear it. Mount it. Love it."
AdrianHaryana.com
Användarvisningsbild
Adrian-H
Admin
 
Status:
Inlägg: 495
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 15:26
Ort: Göteborg

Re: Offline GoPro-Quik

Inläggav Johan Karlsson » tor 22 feb 2018, 12:43

Tack för svar!
Nu fick jag lite mer klarhet i det hela. :)
Johan Karlsson
 
Status:
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 13 feb 2018, 08:55

Re: Offline GoPro-Quik

Inläggav Adrian-H » ons 28 feb 2018, 17:25

Inga problem, så bra! :)
"Wear it. Mount it. Love it."
AdrianHaryana.com
Användarvisningsbild
Adrian-H
Admin
 
Status:
Inlägg: 495
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 15:26
Ort: Göteborg


Återgå till Mjukvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron


© Copyright 2014-2019 https://goproforum.se