Några frågor ang bla Zoom

GoPro App, QuikStories, Fusion Studio, Passenger, Quick & Splice, GoPro CineForm Studio, GoPro 3D Center, mjukvara uppdateringar osv.

Några frågor ang bla Zoom

Inläggav Olle » tor 09 nov 2017, 09:32

Hej.
Ny på forumet och väldigt novis på Gopro.
Har under många år bedövat mina intressen för allt och lagt familjen i fokus.
Nu måste man ta igen allt man missat. Gillar givetvis att fota, filma och redigera.
Filmat en del med drönare och nu köpt en Gopro 6.

Några frågor. Mankan"zooma" med gopro6 Försämrar den bildkvalliten likt en mobilkamera gör genom att "plocka bort pixlar" eller är det nån form av optisk zoomning ?

Finns det nån hållare eller annat så man kan sätta fast kamera med fäste och ha laddning på samtidigt ? Alternativt ett kraftfullare batteri ?

Kan man spela upp i slomwotion genom tex hdmi direkt från kameran eller måste man behandla klippen först i dataprogram ? Föredrar ni att spela in i ntsc eller Pal ?
Olle
 
Status:
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 09 nov 2017, 09:21

Re: Några frågor ang bla Zoom

Inläggav Adrian-H » tis 21 nov 2017, 17:19

Hej där Olle!

Välkommen hit och in i GoPro världen. :)

Touch Zoom, ger er möjligheten att zooma in likt de olika "field of view" lägena Wide, Medium och Narrow i föregående modellerna. Nu kan man zooma in, hitta fler anpassade och exakta FOV lägen mitt emellan de övriga. Det här görs genom digital zoom.

Kamerahuset/ramen som följer med kan ni använda samtidigt som ni kopplar in en batteribank med USB, viewtopic.php?f=2&t=234.

Jag har tyvärr ingen GoPro HERO6 tillhands just nu, annars hade jag testat. Men mest troligt är att ni behöver importera ert material till GoPro Quik eller ett annat videoredigeringsprogram och ändra på hastigheten där.

Personligen så använder jag NTSC för att nyttja högre fps. Bildkvalitén kommer inte vara någon skillnad endast bilder per sekund (fps). Läs gärna mitt svar på, viewtopic.php?f=4&t=212 också.

Vänliga hälsningar
//Adrian
"Wear it. Mount it. Love it."
AdrianHaryana.com
Användarvisningsbild
Adrian-H
Admin
 
Status:
Inlägg: 495
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 15:26
Ort: Göteborg


Återgå till Mjukvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


© Copyright 2014-2019 https://goproforum.se