Videoinspelning GoPro 7 Black

GoPro App, QuikStories, Fusion Studio, Passenger, Quick & Splice, GoPro CineForm Studio, GoPro 3D Center, mjukvara uppdateringar osv.

Videoinspelning GoPro 7 Black

Inläggav Jolu » sön 07 feb 2021, 20:33

Hej,

nybörjare som jag är, så vänder jag mig till detta forum i en förhoppning om klarhet och kanske tips?

Vid dagens skotertur satte jag kameran på hjälmen, anslöt den till min mobil (android) och gopro-appen, startade videoinspelning med ambitionen att låta den gå tills batteriet tar slut. Ca -7 grader och snålblåst ute varför batteriet varade ca 1 timme.

Videoinställning: 1080/60/Linear.
SD-kort: 64 Gb

Väl hemma igen så tankade jag över inspelat material via kabel till min PC. Till min förvåning ser jag att kameran automatiskt spelar in video, och delar upp dessa i exakta delar om 3,72 Gb och 17 minuter och 38 sekunder (förutom sista delen innan batteriet tog slut).

Kan någon svara på om detta är normalt, och om man kan ändra detta via någon inställning i kameran?

Tack på förhand,

Jolu
Jolu
 
Status:
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 15 dec 2020, 18:41

Re: Videoinspelning GoPro 7 Black

Inläggav Adrian-H » mån 22 mar 2021, 23:08

Hej där!

Låter som en klassiskt minneskort situation. Läs lösningen här, viewtopic.php?f=6&t=68&hilit=fat32.

Kort förklarat, formatera om ert minneskort till ett exFAT format så ska det vara ordnat (förmodar att ert minneskort är i fat32 vilket begränsar filstorleken).

Fick ni filmat eller taget några snygga bilder från skoterturen så dela gärna på "Media" fliken i menyn, video/ & gallery/ så vi får se. :)

Vänliga hälsningar
//Adrian
"Wear it. Mount it. Love it."
AdrianHaryana.com
Användarvisningsbild
Adrian-H
Admin
 
Status:
Inlägg: 495
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 15:26
Ort: Göteborg


Återgå till Mjukvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron


© Copyright 2014-2019 https://goproforum.se