Redigering

GoPro App, QuikStories, Fusion Studio, Passenger, Quick & Splice, GoPro CineForm Studio, GoPro 3D Center, mjukvara uppdateringar osv.

Redigering

Inläggav jocce98swe » tor 05 jul 2018, 17:23

Har skaffat en Gopro 5 och sedan skidsemestern och solsemestern är nu minneskortet fullt. Tänkte göra 2 filmer för att spara ner på en USB sticka.
Har googlat och läst lite, samt kollat snabbt i Gopro appen och Quikappen, men blir inte riktigt klok på hur jag smidigast redigerar och klipper ihop filmerna.
Är det någon som kan hjälpa en rookie med några grundläggande tips.
T ex är det Gopro appen och Quik appen som gäller, eller finns det smidigare sätt att redigera? Det verkar t ex inte som att man kan lägga in slowmotion via quik appen?
Om jag har 60 minuter skidfilm, vill jag inte att Quik ska snabbfixa ihop en film på 2 minuter, då jag går miste om 58 min material, och hur vet jag att Quik appen inte klipper bort filmsekvenser som jag vill behålla?
Gör man redigeringen lättast på Iphonen eller på en PC?
Hoppas på lite tips.... hör till saken att jag är amatör på detta, och kommer fortsätta vara amatör, men jag vill redigera snabbt och smidigt.
jocce98swe
 
Status:
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 05 jul 2018, 17:12

Re: Redigering

Inläggav jochnick » sön 08 jul 2018, 04:04

Inte för att vara dryg men man kan inte redigera film snabbt och smidigt. Det tar massor av tid, tiden du lagt på att filma är en bråkdel av tiden det tar innan du har en färdig film. Det är därför det ligger massor av småkameror på hyllor i Sverige och samlar damm. Folk förstår inte vad de har gett sig in på.

Quick är till för att snabbt få ihop en kortfilm. Man har inte jättemycket kontroll och lämpar sig inte om man har större mängder material.

Om du är intresserad så börjar du om och börjar på youtube för att se vilket redigeringsprogram du vill använda, och får tag i, och kollar tutorials på det programmet. Är du inte intresserad så kollar du om du har nån polare som kan, och vill, redigera materialet som du har filmat. Har du inte det så får du väl erkänna för dig själv att du inte visste vad du gav dig in på och ställa upp kameran som dammsamlare.

Hoppas du får till det. Lycka till!
jochnick
 
Status:
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 09 mar 2018, 20:45

Re: Redigering

Inläggav Maskuleva » ons 06 feb 2019, 17:05

Jag har filmat i ca 30 år och som en fingervisning så kan du räkna med att redigeringsarbetet (inkl. textskyltar och musik) tar ca 1 timmer per färdig minut film.

Normalt så försvinner 50-75 % från bruttofilmen.

Lycka till!
Maskuleva
Maskuleva
 
Status:
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 06 feb 2019, 17:01


Återgå till Mjukvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


© Copyright 2014-2019 https://goproforum.se