Slowmotion insp samt uppspelning

Här kan du diskutera om allt angående GoPro. Det kan vara tillexempel, redigerings program, tips & tricks, guider m.m.

Slowmotion insp samt uppspelning

Inläggav Hanko61 » mån 08 okt 2018, 20:42

Hej! Jag har en gp4silver och jag ber om hjälp med inställning för bästa slowmotion insp, samt hur jag får fram det vid uppspelning. Har kollat på Youtube och sett några filmer med tips om720 upplösning 120fps och narrow. men hur får jag fram det så att jag ser det i slowmo?

/ Hasse
Hanko61
 
Status:
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 27 nov 2017, 20:57

Re: Slowmotion insp samt uppspelning

Inläggav Adrian-H » ons 07 nov 2018, 21:01

Hej där Hans!

Att säga den bästa inställning för slowmotion är svårt du det varierar på olika förhållanden, ändamål, väder/ljus, hur långsamt ni vill ha det osv.

I 1080p 60fps kan ni få "lagom" slowmotion effekt väljer ni däremot 720p 120fps så kan ni få mycket mer, där kan ni också välja Wide läget t.ex. som har störst omfång och passar bra om ni vill fylla bildytan med action samt hålla det stabilare. Narrow läget ger ett mindre bildomfång, mindre förvränging av linsen samt kommer närmre om ni vill filma något på längre avstånd från er.

För att sedan få fram materialet till så det blir en slowmo effekt behöver ni göra i ett redigerings program. Väljer ni 120fps kan ni sakta ner klippet till t.ex. 20% vilket ger 24fps. Det här går att göra med GoPro Quik.

Vänliga hälsningar
//Adrian
"Wear it. Mount it. Love it."
AdrianHaryana.com
Användarvisningsbild
Adrian-H
Admin
 
Status:
Inlägg: 495
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 15:26
Ort: Göteborg


Återgå till Övrigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron


© Copyright 2014-2019 https://goproforum.se