Fjärrstyra goprokamera på distans?

Här kan du diskutera om allt angående GoPro. Det kan vara tillexempel, redigerings program, tips & tricks, guider m.m.

Fjärrstyra goprokamera på distans?

Inläggav Marcus » tis 13 mar 2018, 10:58

Hej! Jag har lite timelapse-frågor:

Finns det någon möjlighet att fjärrstyra en gopro över internet? Eller finns det någon annan lösning som är bättre?

Jag ska ta en timelapse över ett bygge som pågår i fyra dagar, men vill inte behöva åka dit varje dag för att tömma kortet och hålla koll osv.

Hur stort kort behöver jag om jag tar bild så sällan det går (har inte kameran här, är det 1 bild/minut?).

Går det att skicka bilderna på distans också? Alternativ till en nas eller liknande för att frigöra utrymme på kortet.
Marcus
 
Status:
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 20 sep 2017, 08:51

Re: Fjärrstyra goprokamera på distans?

Inläggav Adrian-H » tor 15 mar 2018, 19:08

Hej där Marcus!

Det viktigaste att tänka på vid lång-tids timelapse är lagring och ström.

Ta t.ex. en GoPro HERO3+ Black, en bild i högsta kvalité (12mp) tar ca 5-6mb. Så ska kameran ta 1 bild varje minut i fyra dagar i sträck blir det ungefär 34,5gb. Därför bör ett minneskort på 64gb räcka.

Sedan behöver ni ström, enklast är ifall ni kopplar in kameran direkt till ett vägguttag med USB och en adapter. Annars behöver ni ha en powerbank med god kapacitet att räcka för flera dagar.

Fjärrstyrning och ska egentligen inte behövas, GoPro kameran sköter sig själv. Men för att vara på säkra sidan kan man kolla till den emellan åt så att allt rullar på fint.

Vänliga hälsningar
//Adrian
"Wear it. Mount it. Love it."
AdrianHaryana.com
Användarvisningsbild
Adrian-H
Admin
 
Status:
Inlägg: 495
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 15:26
Ort: Göteborg


Återgå till Övrigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron


© Copyright 2014-2019 https://goproforum.se