Gopro molnet?

Här kan du diskutera om allt angående GoPro. Det kan vara tillexempel, redigerings program, tips & tricks, guider m.m.

Gopro molnet?

Inläggav Mrpeter » lör 10 dec 2016, 11:07

Hej!
frågor gäller nya gopro 5.
får inte till det med molnet, hur blir man plus medlem?
logga in från dator och kolla på mina bilder/filmer utan att vara synkad med kamera eller någon av apparna?
bästa redigerings appen?
MVH Peter
Mrpeter
 
Status:
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 10 dec 2016, 10:55

Re: Gopro molnet?

Inläggav Adrian-H » tor 15 dec 2016, 13:18

Hejsan Peter!

PLUS medlemskap har inte öppnat upp i Sverige än, det förväntas komma tidigt år 2017. Här finner ni lite mer info, GoPro PLUS.

På den här webbsidan kan ni fylla i ert namn och epost för att bli notifierad när det kommer.

logga in från dator och kolla på mina bilder/filmer utan att vara synkad med kamera eller någon av apparna?

Hur menar ni med synkad? Trådlöst? Ni kan ansluta kameran med USB till datorn eller ta ut minneskortet och sätta in det i datorn med en adapter/minneskortläsare för att föra över samt kolla på ert material.

Om ni är ute efter redigeringsprogram till datorn så rekommenderar jag GoPro Quik som även kommer med GoPro Studio inkluderat. För lite mer tips läs här http://goproforum.se/viewtopic.php?f=4&t=42. Sedan om ni vill ha en app till er smartphone så finns både GoPro Quik och Splice by GoPro.

Vänliga hälsningar
//Adrian
"Wear it. Mount it. Love it."
AdrianHaryana.com
Användarvisningsbild
Adrian-H
Admin
 
Status:
Inlägg: 495
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 15:26
Ort: Göteborg

Re: Gopro molnet?

Inläggav Adrian-H » fre 24 feb 2017, 13:43

Hallå Peter!

Nu har GoPro PLUS kommit till Sverige! :)
"Wear it. Mount it. Love it."
AdrianHaryana.com
Användarvisningsbild
Adrian-H
Admin
 
Status:
Inlägg: 495
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 15:26
Ort: Göteborg

Re: Gopro molnet?

Inläggav mathiasgoransson » fre 28 apr 2017, 18:19

Tjena! Ny på forumet, tänkte kolla lite med er som säkerligen vet :) hur funkar gopro cloud, laddas mina filer upp till molnet när kameran ansluts till laddaren och min mobil har wi-fi ? och hur kommer man åt filerna sedan? går det även att komma åt filerna från vilken dator som helst (typ som iCloud) Mvh Mathias
mathiasgoransson
 
Status:
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 28 apr 2017, 18:08

Re: Gopro molnet?

Inläggav Adrian-H » lör 29 apr 2017, 14:39

mathiasgoransson skrev:Tjena! Ny på forumet, tänkte kolla lite med er som säkerligen vet :) hur funkar gopro cloud, laddas mina filer upp till molnet när kameran ansluts till laddaren och min mobil har wi-fi ? och hur kommer man åt filerna sedan? går det även att komma åt filerna från vilken dator som helst (typ som iCloud) Mvh Mathias


Hej & välkommen hit Mathias!

Ja precis, när ni sätter GoPro kameran på laddning börjar det automatiskt ladda upp filerna till molnet. Det gör den tillsammans med ett trådlös hemmanätverk (WiFi) eller möjligtvis om ni delar internet från er smartphone som en hotspot. Man kan även ladda upp de med GoPro Quik direkt i datorn.
Filerna kommer man sedan åt när man loggar in på Quik i mobilappen eller på datorn. Filerna ska ni kunna komma åt varsomhelst, ungefär som icloud. :)

GoPro har så att man kan testa på GoPro PLUS gratis i 30 dagar, då kan ni uppleva själv hur det fungerar.

Vänliga hälsningar
//Adrian
"Wear it. Mount it. Love it."
AdrianHaryana.com
Användarvisningsbild
Adrian-H
Admin
 
Status:
Inlägg: 495
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 15:26
Ort: Göteborg

Re: Gopro molnet?

Inläggav Patric Putte Allden » lör 06 maj 2017, 23:17

Hej!
Vi får se om detta blir rätt...
Jag har skaffat Plus men det tar en otrolig tid för filmerna att laddas upp. Jag gissar att det har med hastighet på wi-fi mm men jag har 100 in och 100 ut, jag har en router som klarar över 1000.
Det tar väldigt lång tid även när jag laddar över bilderna från kameran till datorn/extern hårddisk.
Jag är inte så haj på detta men hoppas det finns något sätt att göra hanteringen snabbare för jag börjar tappa sugen. Och jag tycker det är superkul, har skaffat flera GoProkameror bara för att få flera vinklar när man sätter ihop filmerna.
Snälla, säg att det finns ett smidigare sätt....
Patric Putte Allden
 
Status:
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 06 maj 2017, 22:40

Re: Gopro molnet?

Inläggav Adrian-H » sön 07 maj 2017, 14:44

Patric Putte Allden skrev:Hej!
Vi får se om detta blir rätt...
Jag har skaffat Plus men det tar en otrolig tid för filmerna att laddas upp. Jag gissar att det har med hastighet på wi-fi mm men jag har 100 in och 100 ut, jag har en router som klarar över 1000.
Det tar väldigt lång tid även när jag laddar över bilderna från kameran till datorn/extern hårddisk.
Jag är inte så haj på detta men hoppas det finns något sätt att göra hanteringen snabbare för jag börjar tappa sugen. Och jag tycker det är superkul, har skaffat flera GoProkameror bara för att få flera vinklar när man sätter ihop filmerna.
Snälla, säg att det finns ett smidigare sätt....


Hej där Patric!

Vad får ni ut för hastigheter på t.ex. bredbandskollen.se eller speedtest.net om ni testar trådlöst med smartphone eller trådlöst med dator?
När ni laddar över från kameran till datorn använder ni då en minneskortsläsare eller via kameran med USB kabel?
Hastigheten kan också bero på vilket minneskort ni har och datorns prestanda. Skulle ni använt ett snabbt minneskort med hög skriv- och läshastighet, minneskortsläsare med USB3 i en dator med USB3 och snabb hårddisk så ska ni se att det går mycket fortare. Sedan påverkar det också i vilken upplösningen ni spelat in med. 4K filerna blir såklart större i filstorlek än 1080p videoklipp.

Vänliga hälsningar
//Adrian
"Wear it. Mount it. Love it."
AdrianHaryana.com
Användarvisningsbild
Adrian-H
Admin
 
Status:
Inlägg: 495
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 15:26
Ort: Göteborg


Återgå till Övrigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron


© Copyright 2014-2019 https://goproforum.se