Bästa rendersettings för en Hero 3+ i Sony Vegas Pro 13?

Här kan du diskutera om allt angående GoPro. Det kan vara tillexempel, redigerings program, tips & tricks, guider m.m.

Bästa rendersettings för en Hero 3+ i Sony Vegas Pro 13?

Inläggav AlfonsGustafssons » fre 05 dec 2014, 19:13

Tjena! Först och främst vill jag bara säga schysst som fan att det numera finns ett forum för alla GoProfantaster i Sverige, ett underbart initiativ!

Nu till frågan.
Jag har hållit på att filma med en GoPro ett år ungefär som även gjort filmer för det på två youtubekanaler. jag redigarar mina filmer i Sony Vegas Pro 13 och har länge letat efter de i särklass bästa "New project" och "Render" settings men utan vidare resultat. Jag undrar om ni här på forumet skulle kunna dela med sig av sina schyssta inställningar då jag aldrig blir nöjd med dom jag har eftersom att jag anser att kvalitén på på mina klipp inte håller lika hög standard som många andra GoProvideos på tuben.
Och ja, jag vet att youtube drar ner på kvalitén orderntligt men det finns fortfarande sjukt många som har en helt störd kvalité på sina videos!
Tack för förhand!
AlfonsGustafssons
 
Status:
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 05 dec 2014, 18:39
Ort: Uppsala

Re: Bästa rendersettings för en Hero 3+ i Sony Vegas Pro 13?

Inläggav Adrian-H » lör 06 dec 2014, 22:44

Tjena Alfons!

Tack så mycket för er feedback, vi tycker detsamma!

Ja, det kan vara klurigt att veta vad man ska använda för inställningar. Det är svårt att säga rakt av vad som är bäst för just er, det kan variera mycket beroende på vad man vill uppnå (frame rate, upplösning, filstorlek, Mac/PC, vart det ska användas någonstans, osv.). Men jag kan i alla fall tipsa om lite olika bra alternativ.

Jag utgår nu ifrån 1080p HD, GoPro HERO3+ Black, 30fps samt direkt importerat material.

Sony Vegas
Något sådant här möjligtvis:


GoPro Studio 2.0
Projekt inställningar:
1920x1080> 29.97fps> High Quality

Export/render inställningar:
Custom
File format: H.264
Frame size: Full HD 16:9 1920x1080
Frame rate: 29.97 (30)
Bitrate: 50

Jag hoppas på att någon av dessa förslagen kan förbättra er slut-rendering och resultat. Det kan vara en riktig gåta att hitta/skapa inställningar som passar perfekt. Man får helt enkelt prova sig fram. Sedan så finns det många personer på youtube som visar upp vad de använder, där kanske ni hittar ytterliggare info.

Kolla även in vad Youtube själva rekommenderar och ha det i åtanke, https://support.google.com/youtube/answer/1722171?hl=en.

Personligen så använder jag nu Adobe Premier Pro CC (vilket fungerar kanon). Ifall ni är intresserad av de inställningarna så let me know.

Vänliga hälsningar
//Adrian
"Wear it. Mount it. Love it."
AdrianHaryana.com
Användarvisningsbild
Adrian-H
Admin
 
Status:
Inlägg: 495
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 15:26
Ort: Göteborg


Återgå till Övrigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron


© Copyright 2014-2019 https://goproforum.se